Al Jazeera seeks to clarify controversy over Denver Broncos’ Peyton Manning


AFP

LOS ANGELES — Al Jazeera insisted Tuesday it had never alleged Denver Broncos quarterback Peyton Manning used human growth hormone, the most explosive insinuation in the network’s major investigation into doping in sports. Al Jazeera reporter Deborah Davies attempted to clarify the report in a follow up on NBC’s “Today” show saying, saying that the documentary had not stated that Manning had used the banned substance. “We have not said that in the program,” said Davies.

Davies said the report had merely cited a former employee of the Guyer Institute in Indianapolis, Charlie Sly, who claimed to have knowledge that HGH was shipped to Manning’s wife Ashley. “The only allegation in the program from Charlie Sly is that growth hormone was sent repeatedly from the Guyer to Ashley Manning in Florida,” she said.

“We’re not making the allegation against Peyton Manning.” Manning has threatened to sue over the report. “Let’s make it clear what the allegation is. The allegation in the program is very simple, that when Charlie Sly worked in the Guyer doing part of his training … the clinic was sending out not one shipment but repeated shipments of growth hormone to Ashley Manning in Florida. That’s it,” Davies said.